Rowerzyści w Białej Podlaskiej mogą odetchnąć! Nowa ścieżka przy alei Jana Pawła II już w planach

W Białej Podlaskiej szykują się istotne zmiany dla miłośników jazdy na rowerze. Ratusz przygotowuje się do realizacji projektu budowy nowej ścieżki rowerowej wzdłuż alei Jana Pawła II. W ramach tego przedsięwzięcia planowany jest także remont zabytkowego mostu dawnej kolei wąskotorowej nad rzeką Krzną, co może przyciągnąć dodatkowych entuzjastów dwóch kółek.
Nowa trasa rowerowa jako kluczowy element infrastruktury
Sieć tras rowerowych w mieście stale się rozwija, a nowa ścieżka przy alei Jana Pawła II stanie się istotnym łącznikiem pomiędzy dwiema częściami Białej Podlaskiej. Urzędnicy są w trakcie poszukiwania projektanta, który stworzy kompleksową dokumentację tego przedsięwzięcia.
Szczegóły projektu ścieżki i remontu mostu
Planowana jest budowa ścieżki rowerowej o szerokości 3 metrów, która będzie przebiegać od mostu na Krznie do skrzyżowania z ulicą Parkową, co stanowi odcinek o długości około 600 metrów. Projekt przewiduje także modernizację chodnika w tym samym rejonie.
Most dawnej kolei jako część nowej sieci
Elementem projektu jest także ekspertyza mostu nad Krzną. Wykonawca będzie zobowiązany do zaproponowania sposobu jego renowacji lub przebudowy. Po zakończeniu prac most ma zostać włączony do sieci dróg miejskich przeznaczonych dla pieszych i rowerzystów. Dodatkowo nowa trasa ma przebiegać wzdłuż nasypu przy alei Jana Pawła II, łącząc się z istniejącą ścieżką edukacyjną wzdłuż doliny Krzny i prowadząc do ogrodu działkowego „Dębowa”.
Zmiany w infrastrukturze drogowej
W ramach projektu przewidziana jest przebudowa sygnalizacji świetlnych na kluczowych skrzyżowaniach, w tym z ulicą Orzechową oraz przy zjeździe do marketu Kaufland. Możliwe, że w związku z bliskością parkingu supermarketu konieczna będzie redukcja dodatkowych pasów ruchu dla pojazdów skręcających w prawo. Nowe oświetlenie ma poprawić bezpieczeństwo na jezdniach, przejściach i ścieżkach rowerowych.
Terminy realizacji i znaczenie historyczne mostu
Projektant, którego wyłoni przetarg, będzie miał 9 miesięcy na przygotowanie dokumentacji. Most dawnej bialskiej kolejki, obecnie wyłączony z użytku ze względów bezpieczeństwa, ma ciekawą historię. Zbudowany przez Niemców podczas I wojny światowej, służył głównie do transportu drewna dla wojska. Początkowo drewniany, w latach 50-tych został przekształcony w stalową konstrukcję.